Aankomst en wennen - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Hans Marjolein - WaarBenJij.nu Aankomst en wennen - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Hans Marjolein - WaarBenJij.nu

Aankomst en wennen

Door: Hans

Blijf op de hoogte en volg Hans

09 November 2015 | Suriname, Paramaribo

Zo, nu zijn we dan toch aangekomen in Suriname. afgelopen vrijdagavond laat kwamen we aan op Pengel airport. Een uurtje uitchecken, een uurtje naar Paramaribo. Zaterdagochtend rond 1/2 4's nachts waren we hier in het huisje. Paramaribo tijd 1/2 12. Slapen dus maar. SLM had ons keurig naar hier gevlogen. Biertje wijntje 2x warm eten aan boord.
We hadden er eigenlijk geen zin meer in om naar Suri te gaan. We hadden nergens zin in. Onze vliegtickets hebben we geannuleerd en nieuwe voor een week later geboekt een week later vertrokken dan gepland. Een week eerder hadden we heel veel zin om te gaan, nu niet.
Marjolein en in waren eigenlijk bekaf, leeg, na het onverwacht overlijden van ma. Geen zin.
Maar we weten dat de zin wel weer komt. En anders hoeven we ook niet zo veel.
Om boeken van de vlucht kan niet. Liever geheel annuleren en nieuwe kopen. Dus hier zijn we dan.

Op zaterdag uitgeslapen en toch vroeg op, thee drinken in de ochtendjas in de tuin, ontbijten in de tuin. Lunchen bij de waterkant. Van Jarvi de fietsenverhuurmeneer die in Nederland gaat wonen kregen we voor de rest van de dag 2 fietsen te leen. Gratis omdat de moeder van zijn vriendinnetje een vriendin is van Marjolein. De foto die hij van ons heeft gemaakt voor zijn vriendinnetje was binnen 5 minuten terug in Suri. Via haar moeder weer naar de appgroep van Marjolein. Erg grappig.
Op zondagochtend vroeg is er de markt in de Tourtonnelaan. Alleen wisten we niet dat deze al om 5 uur start. ½ 10 's ochtends is te laat, volgende keer beter. De rest van de dag wat dutten in de tuin. Kip rijst kousenband maken en van het karkas de kippensoep voor morgen alvast klaarmaken.

Maandags weer ontbijt in de achtertuin. Om 9 uur begint het al warm te worden. De grietjebie (grote kiskade) is een vogel ter grootte van een merel die de hele dag zijn naam roept, gezellig. In de tuin lopen diverse leguanen. Een kolibrie vliegt af en aan. De bovenburen zijn zaterdag aangekomen ze wonen hier een halfjaar, daarna weer naar Nederland. Ze hebben de tuinman ontslagen wegens gebrek aan onderhoud, laten verdwijnen van gereedschap en ongevraagd lenen van spullen. De grond ziet er uit als het strand. Grof zand met schelpen,zou het wel vruchtbaar genoeg zijn? Bij de verhuurder afrekenen, natuurlijk wordt alles duurder, de terugreis is duurder dan de heenreis. Waar hebben we dit eerder gehoord? De goedkope fietsen zijn uitverkocht, misschien komen er toch nog 2 fietsen vandaag. Ik kan namelijk op een herenfiets rijden? We zullen zien.

• 10 November 2015 - 07:48

Sandra:

Ik had van petra gehoord dat je moeder was overleden Hans gecondoleerd, alhoewel zo in Suriname dat nu misschien wel heel ver weg lijkt of misschien ook wel dichtbij. Ik hoop dat jullie mooie dingen gaan zien daar en een beetje kunnen relaxen. Van een kolibrie zou ik al heel blij van worden. Geniet ervan en het is altijd weer leuk dat ook al zie ik julie weinig opeens weer mooie reisverhalen te lezen krijg. Lieve groet Sandra

• 11 November 2015 - 18:51

Erica:

Hallo Liefjes,

Fijn dat de reis goed is verlopen. De eerste foto's zien er weer goed uit. Ga lekker genieten, alles mag en niets moet. Kom lekker tot rust in het mooie Suriname.

liefs Erica

• 11 November 2015 - 19:29

Jan:

Hoi hoi,
    Leuk weer wat van jullie te horen. Beetje relaxen is niet verkeerd na zo'n heftige tijd. Geniet ervan!
    groetjes,
    Jan