Namaste Kathmandu - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Hans Marjolein - WaarBenJij.nu Namaste Kathmandu - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Hans Marjolein - WaarBenJij.nu

Namaste Kathmandu

Blijf op de hoogte en volg Hans

27 Oktober 2013 | Nepal, Kathmandu

Zo wij zijn vertrokken. Vertrokken naar Kathmandu. Na een drukke donderdag avond, inpakken, en een relaxte vrijdagochtend., beetje inpakken, op weg naar Dusseldorf.auto parkeren shuttle naar de luchthaven. En dan begint het wachten. Niets geen rustig Dusseldorf meer. Druk druk druk. Waarschijnlijk goed voor de economie, Maar je hebt weinig tijd over.
Turkisch air brengt ons rustig naar Istanbul. De stewardessen waren minder vriendelijk dan die van de vervolgvlucht. Na een pauze van 3 uurtjes naar Kathmandu. Slapen lukte helaas niet Aankomst in de ochtend, de zit aan de rechterzijde beloonde ons met een spectaculair uitzicht over de Himalayas. En dan begint het wachten op de visa’s. Vier mannen heb je nodig om een visum uit te schrijven. Het vijfde mannetje van de vorige keer was niet meer nodig.
Bij de taxistand stond mijn naam op een papier dus op naar het hotel. Nadat de kamer schoon was gemaakt (niet gezien) even douchen en het slot van de kamer laten vervangen (stuk afgebroken sleutel zat er nog in) hup de stad in. Het is een stuk rustiger dan Phnom Penh, Mumbai, Bangkok etc . Amersfoort op zaterdag is drukker. Uiteraard eerst maar eens groene Thee kopen, ’s avonds de bijbehorende theepot. ’s Middags een dutje en welcome dinner. Met een Belgisch stel, zij gaan klimmen, de mevrouw van de agency, krijgen we een goede maaltijd. Om half tien naar bed, doorgeslapen tot 7 uur.
Uitgeslapen hebben we Swayambhunath ,grote stupa bezocht, ’s middags bij een eethuisje voor één euro tweeborden Chow Mein (bahmi) een fles water genuttigd. Daarna nog een beetje rond lopen door de stad. Een Trekking tas gekocht. Thee drinken op het balkonnetje. En dan maar eens vragen oe laat we morgen vertrekken naar Arughat bazaar. Voor de start van de wandeling

• 27 Oktober 2013 - 13:43

Ina:

Ziet er allemaal weer prachtig uit, genieten jongens, liefs Ina.

• 27 Oktober 2013 - 18:35

Erica:

Oh wat klinkt het al weer geweldig! Geniet ervan, we moeten denk ik lang wachten op het vervolg xxxxxxxxxxxx

• 28 Oktober 2013 - 11:00

Sandra:

He hallo Marjolein en Hans, jullie zijn waar ik van droom! Wens jullie een goede tocht toe welke gaan jullie lopen? Alleen lopen of ook nog verder reizen? Wens jullie een goede reis en doe Nepal de groeten van mij.
    Groetjes Sandra

• 28 Oktober 2013 - 22:40

Bert En Herma:

Bonsoir Hans en Marjolein,
    Wat leuk om jullie reisverslagen weer te lezen. Veel plezier daar in Nepal. Morgen gaan we Mirre bellen voor haar verjaardag.
    Groeten, BH

• 02 November 2013 - 14:02

Nel De Groot:

Hoi Hans en Marjolein,

Wat heerlijk om 30 jaar nadat ik in Kathmandu was er weer over te lezen. Plaatjes zien er ook fantastisch uit.

Geniet ervan

Groet