Penang - Reisverslag uit George Town, Maleisië van Hans Marjolein - WaarBenJij.nu Penang - Reisverslag uit George Town, Maleisië van Hans Marjolein - WaarBenJij.nu

Door: Hans

Blijf op de hoogte en volg Hans

27 November 2014 | Maleisië, George Town

Penang
Hoe komen we nu weer in Panang terecht. Penang een wind waar we eigenlijk niets over hebben gelezen. Lankawi is wel bekender maar.. In Kinanabantang river hebben we ons afgevraagd; “waar gaan we hierna heen”? We willen graag naar een eiland, of in ieder geval ook strand en zee. De eilanden voor de kust van KK zijn erg mooi, maar ietwat prijzig, ongeveer 250€ per nacht. Dat vinden we toch iets te gortig worden voor 5 nachten. Dus hebben we gezocht naar vluchten vanaf Lahad Datu, Sandaukan en Kota Kinabulu. Naar Langkawi. Maar of ze vliegen niet, of 16 uur onderweg met 2 keer overstappen, of intercontinentale prijzen. Totdat Penang opduikt in de rechtstreekse bestemmingen. Peterse en Petri geraadpleegd. Zo is het balletje gaan rollen.
Georgetown, de hoofdstad, staat deels op de unesco lijst. Een oude stad. Wij gaan naar een old house. Een huis uit de schil, ongeveer 80 jaar oud. Dat klinkt niet oud, onze jaren 30 woning is nog lang niet oud. Maar hier blijkbaar wel. Een mooi huis veel oude details. Luiken, getraliede ramen, dubbele voordeur en houten betimmering.
De eerste dag gaan we met een gratis dubbeldekker door de stad en omgeving naar Penang Hill, te bereiken met een funicolare. De dubbeldekker was een beetje een ramp. Gratis, overvol we hebben een uur gewacht op vertrek. Drie bussen reden vol voorbij. Op de terugweg dreigde weer hetzelfde verhaal. De taxi wilde de hoofdprijs, public transport bracht ons uiteindelijk voor 2 kwartjes weer thuis. Penang Hill is 800 meter hoog, een enorme toeristische attractie. Ook wel een erg mooi uitzicht.
Het eten in de straatstalletjes is weer een verrassing. Hele bijzondere smaken genoten. Je hebt een kaart met speciale Penang gerechten. We hebben er een sport van gemaakt om zoveel mogelijk te proeven.
Penang is een leuk eiland voor een meerdaags verblijf. We hebben nog een brommer gehuurd en 2 dagen rondgereden. Erg mooi. Slangen gezien in de slangentempel en slangenboerderij, samen op de foto gedragen en gevoeld. De oppassers van de boerderij waren heel vriendelijk.
morgen vertrekken we weer naar KL. Vrijdag nog de hele dag in KL, ’s avonds de vlucht naar Schiphol. Ik heb begrepen dat het gaat vriezen. Nu zit ik nog bij de ventilator en de airco aan.

• 27 November 2014 - 07:56

Mieke:

Aan al het goede komt een eind. Een rugzak vol ervaringen neem je weer mee, en omdat je alles aan moet trekken wat je bij je hebt om hier de kou te trotseren, de andere rugzak vol met souvenirs.
    Leuke laatste dag in KL en goede reis.
    Liefs, Louck en Mieke