Most dangerous road - Reisverslag uit Kathmandau, Nepal van Hans Marjolein - WaarBenJij.nu Most dangerous road - Reisverslag uit Kathmandau, Nepal van Hans Marjolein - WaarBenJij.nu

Most dangerous road

Blijf op de hoogte en volg Hans

05 November 2013 | Nepal, Kathmandau

Most dangerous road.
Dat zegt eigenlijk alles. We hadden de meneer gevraagd, hoe lang doet de bus er over, oh 8, 9, 10 uurtjes. Vanochtend om 4.15 op voor een easy bustrip. Om 5 uur werden we gehaald zodat we om 5.35 zouden gaan rijden. Dat was de bedoeling. Er was van alles loos in de bus. Mensen zonder zitplaatsticket op een zitplaats. Er werd wat geruzied. Mensen in en uit de bus. Eindelijk op weg. Druk manoeuvreren vanaf een steegje achteruit de onverharde weg op. En stop. Weer wat gedoe, geruzie mensen in en uit de bus. Nadat zich dat een paar keer had herhaald, waren we op de verharde weg en al 100 meter op weg. Uiteindelijk herhaalde dit zich nog een paar keren. Bagage werd weer uit de bus gehaald . Mensen die al een uurtje in de bus zaten vertrokken, en toen kon die echt los. Vrij snel zaten we op een local highway. Een soort smal weggetje, kronkelend door de bergen. Verhard, nog wel. Na een paar uurtjes een afslag onverhard. Kijk maar naar “ national geographic most dangerous roads”. Soms zagen we uit het raam geen weg, wel diep beneden een dal. Een karrenspoor met kuilen. De bus was ook lekker vol. Het gangpad vol met mensen. Schudden en duwend tegen elkaar aan het beste was om te gaan slapen. We hebben wel spectaculaire afgronden hoogtes en dieptes gezien. Nooit meer klagen over connexxion, NS, etc. waarschijnlijk hebben we in totaal iets meer dan 100 km afgelegd in 8 uurtjes, zonder vertraging. Het laatste stuk weg was extra spektakel. Keien pad. Met een landrover zou het al lastig zijn geweest. De brave buschauffeur, ongeveer 20 jaar oud, heeft het goed gedaan. De bus had geen stuurbekrachtiging. Toen hij uitstapte was hij helemaal bezweet. Wij helemaal bestoft. Want dat is Nepal wel; stoffig.

• 05 November 2013 - 14:50

Charina:

Het is maar wat je leuk vind op vakantie!

• 07 November 2013 - 21:52

Jan:

hoi Hans en Marjolein,
    Die busreis klink wel erg heftig. Ik krijg al zweet in mijn handen als ik het lees. Dan zijn wij hier eigenlijk toch wel verwend. Ben deze week nog even voor de baas naar zwitserland geweest maar daar rijden de bussen en treinen nog steeds op de minuut en alles is even georganiseerd. Wat een contrast.

Nu nog even jullie volgende post lezen want die was ook al binnen zag ik

groetjes
    Jan